Friday, August 28, 2009

HADUI AAAIII!

Nampaknya, sia-sia sahajalah usahaku selama ini...
Aku spectate dia dah lama dah...
Aku bukan apa, dia macam buat endah tak endah je...
Yelah, aku tahu aku ini siapa...
Bukannya perfect, bukannya pandai, bukannya kacak, bukannya kaya, bukannya poyo, bukannya playboy, bukannya baik, bukannya bukan-bukan...
HADUI AAAIII!
Walapun kita tidak pernah berjumpa buat masa sekarang, tapi kau tetap aku jumpa dalam mimpiku...
Kita pernah bertentang mata dulu... Di satu masa dulu yang memang lama sgt...
Apa boleh buat, kan... Dah takdir aku... Nak buat camne?
Sekali lagi, eh salah... Kali kelapan ini, aku sekali lagi makan hati...
Pergh, sedih...
Hampa aku...
Aku tak boleh marah...
Kang datang pulak penyakit...
Aku sekarang dah tak suka marah-marah orang...
Siapalah aku untuk menagih simpati kasihmu...
Aku ini macam serangga yang merayap@melingkar di sekitar dirimu...
Maksudnya kau akn membuang aku tanpa ragu, padahal aku membawa kebaikan kepadamu...

Kenapalah aku ini malang sangat...
It's okay, it's alright...
Biarlah kau berbahagia disampingnya...
Aku selalu doakan dia, tapi ini yang aku dapat...
HADUI AAAIII!
Sakit aku la...
Baiklah, aku hanya mampu berdoa kepada-Nya...
"Ya ALLAH, ampunkanlah segala dosa-dosanya...
Sesungguhnya, dia adalah hamba-Mu yang baik...
Makbulkanlah segala doanya, Ya ALLAH...
Pimpinlah dia ke jalan siratal mustaqim...
Hanya itu yang aku pinta, Ya ALLAH...
-AMIN-

Sempena bulan ramadhan al-mubarak yang penuh keberkatan ini, aku menyusun jari, meminta ampun terhadap dosa-dosa yang aku telah buat...
Sempena bulan ramadhan ini juga, aku telah memaafkan semua manusia di dunia ini...
Saling bermaafanlah di antara kita...

No comments:

Post a Comment