Thursday, September 10, 2009

KESABARAN YANG TERCABAR

Pada hari Rabu(9.9), aku temankan family aku pergi membeli-belah...
Lepas itu, kami berbuka di medan selera di Tesco...
Lepas berbuka dan sembahyang Maghrib, aku pun sangap rokok...
Dah la meja tempat di mana family aku duduk terbiar begitu sahaja...
Aku dah mula tercabar...
Kena jaga meja la pulak...
Tunggu punya tunggu, akhirnya bafrak aku pun sampai...
Aku kemudian cakap, "Ayah, orang nak gi jalan-jalan jap".
Bafrak aku pun cakap, "Jangan lama-lama, lepas ni nak beli baju raya ko lg"...
Aku dah blur, dan aku jalan cepat ke luar untuk menghisap rokok...
Lepas 5 minit, aku masuk balik...
Family aku pun apa lagi, bergeraklah menuju ke sekitar pasaraya yahudi itu...
Dengan ketiadaan troli pada kami, mak aku pun sapu sebuah troli yang tersadai di tempat kurma ke kismis... entah le, aku pun tak kaki nak ambil tahu...
Pergh, kesabaran tercabar lagi...
Rupa-rupanya, troli yang tersadai itu rosak roda hadapannya...
Hadui aii...
Dah le satu azab nak kena kawal benda tuh...
Macam bodoh je...
Lastly, bafrak aku offer aku beli baju raya...
Aku tolak sebab aku rasa macam tak rasa sangat raya tahun ni...
Maklumlah, orang nak jawab kertas SPM...


Keesokkannya pula, hari Khamis(10.9)...
Peperiksaan kertas Kimia pula...
Hadui, meninggal aku...
Sebab semalam aku tak sempat nak ulang kaji...
Balik pasaraya yahudi itu je, aku dah lemau...
Pergh, aku tahan lagi...
Tiba-tiba, masa dah nak dekat pukul 8, aku buka balik beg aku....
Aku dapati pencilbox aku tiada... Tertinggal dekat rumah...
AAARRRGGGHHH!!!
Nasib baekkk ada Ude Kude dan juga BroMa BIDIN kerana mereka berdua telah meminjamkan aku sedikit alatan tulis mereka....
Pukul 9 suku, kertas 1 kimia tamat...
Aku pun pergilah ke tandas untuk membasuh tangan kerana tanganku telah dicemari oleh dakwat pen...
Lepas itu, aku masuk dewan peperiksaan balik...
Lepak tepi bersama BIDIN-BIDIN yang lain...
Baru selak empat muka helai, kertas 3 kimia sudah bermula....
AAARRRGGGHHH!!!
Tekanan aku dibuatnya...
Akhirnya, tepat pukul 2.20 aku pun pulang ke rumah dengan chill sekali...
Sebab kertas 2 kimia menjadi penyelamat aku sebab senang sikit je... tak banyak...
OKlah, setakat itu sahaja untuk hari ini...
Kalau ada benda yang dirasakan patut aku muatkan dalam ruangan ini, aku akan muatkan....
Sekian sahaja, terima kasih....


--------ToKaN AL-MaNSuR--------

No comments:

Post a Comment