Friday, August 6, 2010

Keluhan Yang Perit

Keluhan sepi
Keperitan hati
Malang menimpa
Secara bertubi-tubi
Terhadap diri.

Tawaran pembelajaran terlalu mengongkong
Kewangan di bawah paras kritikal
Kritikan dan cemuhan dilempar
Kebencian dan kejahatan menjadi bahan
Menyerang diri.

Tidak aku sangka ianya seteruk ini
Aku hanya mampu bersabar dan berdoa kepada-Nya
Untuk memudahkan urusanku
Keluhan sepi
Tidak didengar oleh insan lain.

Jalan hidup yang terbentang amat jenuh untuk dilayari
Bekalan sememangnya terisi
Tetapi, kekangan sokongan dan semangat
Menjadi halangan untuk meneruskan perjalanan
Yang jauh di sana.

Bencilah aku
Hinalah aku
Ludahlah aku
Supaya kau puas hati
Supaya aku lekas mati
Supaya dunia ini aman
Tanpa diri yang jahat ini.


--------ToKaN AL-MaNSuR--------

No comments:

Post a Comment